Blog over vastgoed

3 manieren om als makelaar klanten te binden via je website

19 februari 2020




Stel je voor: iemand die een woning zoekt of er juist van één af wilt, googlet een makelaar in Zutphen. Yes! Dit is precies jouw werkgebied en jouw website komt in Google tevoorschijn. De bezoeker komt op jouw website en kijkt daar even rond. En dan… vertrekt hij weer. Dit is hetzelfde als iemand die jouw makelaarskantoor binnenloopt, even kijkt naar het aanbod in de etalage en dan zonder kennis te maken weer wegloopt. Zonde! Daarom hieronder drie manieren om wel met je websitebezoekers kennis te maken. 

Bied een gratis woningwaarderapport aan

Je kunt contactgegevens van websitebezoekers verzamelen door een woningwaarderapport aan te bieden. De bezoeker komt op jouw website en krijgt een pop-up in het scherm met “een gratis woningwaarderapport van jouw woning ontvangen?” Om dit rapport te ontvangen, dient de bezoeker contactgegevens in te vullen. Jij ontvangt de contactgegevens en het rapport wordt via een modelmatige waardering opgesteld. Weinig moeite voor jou, maar interessant voor de bezoeker. VBO-leden krijgen via onze partner Avix korting op de implementatiekosten en op ieder rapport. 

Geef tips vanuit je expertise als makelaar of taxateur

Starter of niet: woning(ver)kopers vinden het proces vaak een beetje spannend. Geef daarom informatie die van toegevoegde waarde is voor jouw websitebezoekers. Schrijf bijvoorbeeld een whitepaper over de meest gebruikte duurzame oplossingen, een checklist voor het verhuizen of geef digitale informatie over wat te doen tijdens een scheiding. Om deze informatie te kunnen downloaden, dient je bezoeker contactgegevens in te vullen.

Inschrijven voor een podcast, nieuwsbrief, webinar of workshop

Wees creatief en gebruik je talenten! Je kunt websitebezoekers de wekelijkse nieuwsbrief, een webinar of een podcast aanbieden in ruil voor hun contactgegevens. Bespreek hierin relevante thema’s voor de bezoeker. Ook leuk: organiseer een workshop of kennissessie voor woningzoekers uit de buurt en plaats een inschrijfformulier op je website. Hiermee kunnen geïnteresseerden zich aanmelden en jij hebt weer contactgegevens binnen.

Maak het binden van klanten via je website niet te lastig en wees creatief! Denk vooral aan de vragen/problemen van woning(ver)kopers en hoe jij toegevoegde waarde voor je websitebezoeker kan bieden. Zorg er tot slot voor dat je binnen een redelijke termijn contact opneemt met je websitebezoekers, nadat ze hun gegevens hebben achtergelaten. Heb je hier geen tijd voor? Virtueel makelaarskantoor REOC, heeft commerciële medewerkers in dienst die jouw zogeheten leads kunnen nabellen.