Financieel medewerker

Ben jij iemand die graag met data en cijfers werkt en krijg je energie van het vlekkeloos laten verlopen van de administratie en de facturatie? Omdat onze huidige financieel medewerker promoveert naar de functie van (meewerkend) financieel manager, zijn wij op zoek naar een nieuwe financieel medewerker. Kom jij het team van VBO versterken?

Wat is je rol?

Als financieel medewerker ben je van A tot Z verantwoordelijk voor de uitvoering van een flink aantal  administratieve processen. In deze afwisselende functie verzorg je de dagelijkse administratieve en boekhoudkundige werkzaamheden voor de brancheorganisatie VBO en de daaraan gelieerde  ondernemingen, bij elkaar 6 administraties. Je voert vastgestelde werkprocessen en procedures uit op een juiste en efficiënte wijze met als doel een complete en foutloze administratie waarop bestuursbesluiten genomen kunnen worden. Je onderhoudt contact met leden/debiteuren en externe partijen over inkomende en uitgaande betalingen. Je bent mede-aanspreekpunt voor collega’s bij vragen op financieel / administratief gebied. Op termijn kun je bij afwezigheid van de financieel manager bepaalde werkzaamheden van hem overnemen.

Een overzicht van je taken:

  • Downloaden en verwerken van de bankafschriften.
  • Inkomende facturen controleren, coderen en laten autoriseren.
  • Inkomende declaraties (intern en extern) controleren, coderen en laten autoriseren.Betalingsbatches
  • samenstellen voor de crediteurenbetalingen.
  • Het complete debiteurenbeheer met: samenstellen incassobatches, telefonische contacten, betalingsregelingen, evt. overleg met het incassobureau.
  • Regelmatig opschonen van tussenrekeningen en het monitoren van aansluiting tussen sub- en hoofdadministratie.
  • Ondersteunen van de financieel manager bij diverse werkzaamheden zoals periodieke financiële rapportages en eindejaar-werkzaamheden.

Op termijn kun je bij tijdelijke afwezigheid van de financieel manager ook:

  • Samenstellen van de kwartaalaangiftes BTW en de maandaangiftes loonbelasting.
  • Beheren van contracten, verzekeringsportefeuille en pensioenovereenkomst.
  • Uitvoeren van de maandelijkse salarisbetalingen na het verwerken van de mutaties.
  • Financiële rapportages samenstellen.  

Wie ben jij?

Onze aankomende financieel medewerker is een enthousiast persoon met aantoonbare ervaring en heeft oog voor detail. Je bent positief ingesteld en hebt een hands on mentaliteit. Voor het opstellen van financiële rapportages in Excel draai jij je hand niet om. Je bent flexibel en doortastend met software, nieuwe pakketten maak je je snel eigen. Als je iets oplevert is het compleet en correct, wij kunnen daar blindelings op vertrouwen. Je bloed gaat sneller stromen van het vinden van oplossingen in teamverband en het werken aan procesverbeteringen. 

Wat vragen we van je?

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau;
  • Een afgeronde financiële opleiding;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
  • Een ondernemende instelling;
  • Ervaring in een soortgelijke belangenorganisatie is een pré.

Wat bieden wij jou?

De functie van financieel medewerker is een uitdagende baan met een grote mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Bij onze groeiende, dynamische en innovatieve vereniging met ambitie wordt eigen initiatief gestimuleerd en gewaardeerd. Wij bieden moderne arbeidsvoorwaarden zoals o.a. een pensioenregeling, minimaal 27 vakantiedagen met de optie om dagen te kopen of verkopen, reiskostenvergoeding of evt. een NS businesscard, een online leerplatform en een persoonlijke vergoeding voor vitaliteit. Je komt te werken in een klein team met een open en collegiale werkcultuur. We hebben een aantal keer per jaar sportieve en actieve personeelsuitjes voor medewerkers en hun gezin. Je krijgt een contract voor 40 uur per week, maar 36 uur is bespreekbaar. Ons kantoor is in Nootdorp, bij Den Haag en nabij uitvalswegen en OV. 

Wie zijn wij?

Wij zijn VBO: Verbindend, Betrokken en Ondernemend. Wij zijn een activistische brancheorganisatie die geen genoegen neemt met de status quo op de vastgoedmarkt. Iedere dag staan wij klaar voor 1.200 makelaars en taxateurs, onze leden. Ook verbinden wij verschillende partijen, zoals projectontwikkelaars en overheden. Wij zijn er voor een stabiele vastgoedmarkt. 

Enthousiast geworden?

Stuur je brief met motivatie en CV voor 14 september 2020 naar vbo@vbo.nl.

Voor meer informatie over de vacature van financieel medewerker kun je contact opnemen met Nathalie Malherbe, HR manager, Gerard Boeters, (aankomend) Financieel manager of met Bert Balk, Financieel manager via nummer (070) 345 87 03 of e-mail vbo@vbo.nl. 

Meer weten over VBO? Kijk dan op www.vbomakelaar.nl.